Na Smart Geospatial Solutions Conference 2017 Ed Boiling, Solution Architect ze společnosti Google, měl prezentaci „Making Better Business Decisions with Google Maps and Cloud“. Ed popisoval, jak mohou Google Maps a data o poloze podporovat obchodní rozhodování a zajišťovat efektivní poskytování služeb a produktů.
Existuje mnoho společností, které požadují informace o poloze z reálného světa. Pochopit, jak se svět pohybuje, jim pomáhá zkvalitnit rozhodovací procesy. Zde je jeden dobrý příklad – velká města utrácejí tisíce dolarů za senzory umístěné na ulicích, které slouží ke sběru informací o dopravě a dojíždění. Takováto data jsou nezbytná pro zodpovězení otázek jako: Kde postavit další dálnici? Kde by se měly nacházet základny hasičů/záchranné služby?
Data o poloze používáme denně na příklad k vyhledání nejbližší restaurace nebo hotelu. Společnosti se pomalu začínají v tomto ohledu chovat podobně, jako běžní uživatelé a začínají data o poloze a služby s polohou spojené využívat čím dál tím více. Příklad? Taxi společnosti používají Google Maps a data o dopravní situaci k přesnému předpovídání trasy. Taková data spolu s aktuální polohou taxíku se používají k rozdělování zakázek. Zákazníci taxi služeb díky tomu navíc vědí, kdy mají vyjít z bytu nebo hotelu, aby nemuseli zbytečně dlouho čekat na ulici.
Aplikace založené na Google Maps APIs poskytují zákazníkům přesné předpovědi cesty.
Společnosti zabývající se rozvozem používají Google Maps k optimalizaci tras a předpovědi času doručení. Pro takovéto společnosti jakékoliv zpoždění znamená riziko ztráty zákazníků nebo peněz. Google Maps pomáhají získávat v reálném čase informace o optimálních trasách a sdílet je s řidiči. Tímto způsobem mohou přepravní společnosti snížit své náklady (na palivo a čas). Dispečeři navíc mohou sledovat polohu řidičů v reálném čase a díky tomu velmi rychle reagovat na krizové situace.
Dispečer může sledovat polohu vozidel v reálném čase, což mu umožňuje okamžitě reagovat na kritické situace.
Služby pracující s polohou a Google Maps vstupují do nových oblastí. Ve Starbucks bude možné si objednat oblíbené kafe pouze pomocí pár kliknutí v mobilu. Populární řetězec používá informace o dopravní situaci prostřednictvím služby Google Directions API, aby získal čas vašeho příjezdu do kavárny. Díky tomu vám Starbucks může zaručit, že vaše káva bude připravená přesně na čas vašeho příjezdu.