Efektivnost nákladů v současné době ovlivňuje svět. Firmy z odvětví jako je výroba, zdravotnictví, ropa a plyn, energetika a sítě, telekomunikace, distribuce, logistika či doprava se snaží snižovat náklady. Ale jen do té míry, aby mohli aktivně předcházet výpadkům a selháním. Jak všichni víme, existují incidenty, které nemůžete předvídat a nevyhnete se tak ztrátě peněz. Nebo je to jinak?
Nejprve se podívejte na nějaké statistiky. Podle studie, kterou vypracoval Vanson Bourne z GE Digital, After The Fall: Cost, Causes and Consequences of Unplanned Downtime:
společností zažilo nepředpokládaný výpadek během posledních 3 let
za hodinu – průměrné náklady na neplánovaný výpadek
Jak můžete těmto situacím zabránit?
Pokud jde o údržbu, existují 3 hlavní postupy:
Reaktivní údržba: provádí se poté, co problém vznikne. Znamená to přijmout rizika a provádět nucenou údržbu, je-li to nezbytné. Reaktivní údržba také znamená odhalení chybných funkcí a jejich následků.
Preventivní údržba: je stanoven pravidelný plán údržby. Tento přístup vede k plýtvání – nemůžete předvídat poruchy, které se dějí mezi intervaly.
Prediktivní údržba: provádí se na základě predikční analýzy tak, aby se předešlo problému dřív, než se objeví. Pokud je prováděna správně, prediktivní údržba umožňuje maximální účinnost a minimální prostoje. Vypadá to, že máme vítěze!
Implementace správného modelu prediktivní údržby není jednoduchá. V našem nadcházejícím článku vás provedeme tímto procesem. Zůstaňte s námi – sledujte nás na LinkedIn a přihlaste se k odběru novinek. A dozvíte se všechno jako první!