Případová studie SWD PRM
O projektu
Přečtěte si, jak náš tým pomohl zlepšit práci polských zdravotnických dispečinků a záchranných týmů.
Obsah:
Odvětví: Zdravotnická záchranná služba
Země: Polsko
Řešení/služba: SWD PRM, Řízení lidských zdrojů v terénu
Výzva
Záměrem projektu realizovaného Centrem informačních projektů (CPI – Centrum Projektów Informatycznych) bylo vytvořit národní informační systém pro komunikaci v případě mimořádných událostí (SIPR – System Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego). Cílem systému bylo standardizovat a zlepšit zdravotnické záchranné operace v celé zemi. Systém musel být integrován se stávajícími systémy střediska pro komunikaci v případě nouze a také s univerzálním mapovým modulem (aplikace využívající geoprostorová data), zdravotnickým informačním systémem a dalšími systémy v dané oblasti.
Součástí systému SIPR je Systém podpory velení pro Zdravotnickou záchrannou službu Polska (SWD PRM – System Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego). Globema a náš partner, společnost Pentegy, vyhrály veřejnou zakázku na vývoj tohoto systému.
Cílovými uživateli SWD PRM jsou dispečeři záchranných týmů (přidělující sanitky k výjezdům na tísňová volání) a samotné týmy záchranné služby. Cílem systému bylo podpořit zdravotnické týmy záchranné služby v co nejrychlejším dojezdu na místo mimořádné události a také vést zdravotnickou dokumentaci.
Protože na efektivním fungování systému podpory velení pro národní Zdravotnickou záchrannou službu závisí zdraví a životy lidí, bylo nezbytné, aby systém byl bezporuchový, mohl fungovat nonstop a aby bylo možné implementovat nové verze softwaru a následná rozšíření, aniž by byla narušena práce jeho uživatelů.
Tento projekt byl dotován prostřednictvím titulu „Nouzový komunikační systém“ v rámci Operačního programu Inovativní ekonomika financovaného EU (konkrétně šlo o prioritní osu 7 – „Informační společnost – Směřování k elektronickým službám veřejné správy“).
Naše přispění k projektu
Systém SWD PRM byl vyvinut od základu. Náš tým byl zodpovědný za:
- Provedení analýzy požadavků.
- Budování základů systému. Vytvořili jsme provozní aplikace (pro dispečink a týmy rychlé lékařské pomoci (desktopové a mobilní).
- Návrh architektury systému a vytvoření základních mechanismů.
- Vývoj modulu Analyst, který umožňuje analýzu a opravu dat. Modul je určen pro dispečery zdravotnických záchranných týmů, vojvodské úřady a ministerstvo zdravotnictví.
- Vytváření a konfigurace databází s informacemi o tísňových voláních, umístění sanitek, zdravotnické dokumentaci a dalších údajích.
- Navrhování a sestavování hardwarové infrastruktury, provádění konfigurací v serverovnách.
- Instalace systému v několika desítkách zdravotnických dispečinků.
- Integrace systému SWD PRM se systémem center tísňového varování (112).
- Již několik let od prvního spuštění poskytujeme nepřetržitou technickou podporu systému (v současné době ji zajišťuje jiná společnost).
Systém používají
Výsledky
Během necelého roku jsme systém SWD PRM vytvořili. Jedná se o centrální systém pro dispečink sanitek a týmů rychlé lékařské pomoci. Zlepšuje pracovní postupy a tok informací v rámci záchranné služby a výrazně zkracuje reakční dobu na mimořádné události.
První spuštění výroby SWD PRM proběhlo v červnu 2016 na zdravotnickém dispečinku v Gorzowě Wielkopolském na dvou lékařských dispečerských stanovištích a 6 zdravotnických záchranných týmech v operační oblasti Gorzow. Na konci října 2017 bylo dokončeno zavádění SWD PRM v celé zemi.
SWD PRM umožňuje:
- efektivní řízení zdravotnických záchranných týmů
- bezproblémovou výměnu informací o událostech mezi všemi záchrannými službami (zdravotnickými záchrannými týmy, hasiči, policií a středisky tísňového volání – 112)
- okamžité zapojení policie a hasičů do řešení události díky integraci se systémem tísňového volání – 112
- podporu týmů, které se rychle dostanou na místo mimořádné události
- zadávání úkolů a zaznamenávání lékařských činností
- přípravu zdravotnické dokumentace na mobilních zařízeních
- řešení nepředvídaných událostí – přesun úkolů z jednoho dispečinku do druhého v případě výpadku
- sledování polohy a stavu zdravotnických záchranných týmů
- přípravu zpráv pro Národní zdravotní fond
- udržování efektivní komunikace mezi týmy
- integraci systému lékařské pohotovosti s telefonním komunikačním systémem
- analýzu dat pro zlepšení práce záchranných služeb v Polsku
Podporujeme zdravotnické záchranné týmy po celém Polsku
Systém podpory velení pro národní Zdravotnickou záchrannou službu byl zaveden na několika desítkách dispečinků a 1585 záchranných týmů po celém Polsku.
Jednotný systém umožňuje přesunout úkoly z jednoho dispečinku na druhý v případě výpadku nebo přetížení. Celostátní databáze umožňuje ministerstvu zdravotnictví vést registr přednemocniční péče, který lze využít ke zlepšení celostátní záchranné služby.
Jedním z výsledků implementace SWD PRM je centralizace, která zkracuje dobu zpracování úloh. Nejdůležitějším přínosem systému je však mnohem kratší reakční doba zásahových jednotek působících na hranicích operačních oblastí.
SWD PRM je v Evropě jedinečný systém, který pomáhá centrálně řídit všechny týmy záchranné služby v Polsku. Je to také největší databáze zdravotnických záchranářů, která uchovává informace z celé země. To umožňuje provádět komplexní analýzy, které umožňují plánovat a přijímat informovaná rozhodnutí o zdravotnických službách.
SWD PRM v kostce
Kdo používá informace uložené v SWD PRM?
- operátoři pokrývající 220 pozic
- lékaři a zdravotníci pracující v 1585 zdravotnických záchranných týmech.
- lékaři koordinující lékařskou pohotovostní službu
- analytici odpovědní za vypořádání s Národním zdravotním fondem
- zástupci ministerstva zdravotnictví
- centrální, regionální a místní správci systémů
SWD PRM podporuje zdravotníky během pandemie
Na podporu Zdravotnické záchranné služby během pandemie koronaviru jsme za méně než 3 dny vytvořili novou funkci, která pomáhala záchranným týmům vyhnout se nákaze koronavirem.
Spolupracovali jsme se společností Gabos Software a Národním centrem pro monitoring Zdravotnické záchranné služby.
Jak tento nástroj funguje?
Pokud je místem nouze domácnost v karanténě, systém odešle automatické oznámení. Tato informace je doručena jak dispečerovi, tak týmu záchranné služby. Tým je tak připraven provést všechny postupy zabraňující expozici a přenosu viru COVID-19.
Abychom zlepšili práci záchranných služeb v terénu během pandemie, v dubnu 2020 jsme nabídli všem poskytovatelům veřejných služeb zapojeným do boje proti COVID-19 zdarma naše nástroje SWD PRM pro řízení terénních služeb.
Přečtěte si více o úspěších našich zákazníků
Dlouhodobé řešení pro správu a evidenci sítě – Smallworld ve společnosti Netia
Zjistěte, jak Smallworld posledních 20 let pomáhá společnosti Netia s vývojem jejich sítě, správou jejich infrastruktury a zaváděním špičkových služeb.
Úspora času a snížení nákladů díky integraci systémů a zdrojů dat
Zjistěte, jak skupina MTP dosáhla efektivního toku informací mezi různými odděleními a zákazníky pomocí datové informační platformy.
FME | Integrace dat | Plánování eventů