Je možné, aby analýza prostorových dat byla jednoduchá rychlá a efektivní? Ano je to možné – jediné, co potřebujete, je správný nástroj. Analýza velkého množství prostorových dat je důležitá především pro společnosti velkým počtem poboček a klientů (obchodní řetězce, zákaznické servisy, banky, atd.). Tyto společnosti potřebují mít co nejvíce informací o umístění svých existujících a plánovaných poboček a jejich okolí. Jako reakci na tyto potřeby jsme vyvinuli novou aplikaci GeoMarketing, která je kompletně založená na Google Mapách.
Výzkum společnosti Google o současném podnikatelském prostředí a jeho potřebách ukazuje, že většina podniků sbírá a vlastní obrovské množství dat a že většina z těchto dat má geografický kontext (přibližně 80%). V některých případech je obtížné analyzovat velké objemy dat v tabulkách nebo v databázích a výsledky jsou často nepřehledné. Na příklad výběr vhodného místa pro novou pobočku může být často komplikovaný a neefektivní. Je velmi obtížné brát v úvahu korelaci dat vyplývající z polohy a vzdáleností bez zobrazení dat v mapě.
Se zobrazením dat v mapě získáte úplně novou perspektivu – a přesně k tomu vám může pomoci naše aplikace GeoMarketing. Samotná vizualizace dat na mapě je však pouze začátek – GeoMarketing nabízí řadu analytických funkcí, které přispívají k lepšímu rozhodování, efektivnějšímu výběru míst pro nové pobočky, likvidaci neprosperujících poboček nebo k výběru a koupi vhodné nemovitosti.
Mezi hlavní výhody používání aplikace GeoMarketing patří:
- významné snížení nákladů na zisk referenčních dat pro váš business
- snadný přístup k veřejně dostupným referenčním datům a následná možnost jejich editace
- rychlá a snadná vizualizace velkého množství dat na mapě
- rychlé a efektivní provádění prostorových analýz a následné zveřejňování výsledků, které je možné použít v nabídkách a prezentacích; velké urychlení práce
- Jednoduché a intuitivní rozhraní Google Map umožňuje pracovat s mapami a vytvářet analýzy všem zaměstnancům bez nutnosti kontaktu s GIS specialisty a analytiky
Nová verze aplikace umožňuje:
- vypočítat zájmové oblasti pomocí mechanizmů Google Map a upravovat je podle času (je zohledněna dopravní situace)
- Vizualizovat vlastní data a data třetích stran nad mapovými podklady Google
- provádět prostorové analýzy založené na filtraci podle polohy nebo podle atributů
- pomocí referenčních a demografických dat (POI Google Maps, demografická data, příjem obyvatelstva, správní hranice, atd.) provádět důležitá obchodní rozhodnutí: zvolit polohu nové pobočky, zhodnotit potenciál nového trhu, identifikace „bílých míst“, vnitřní a vnější konkurenční analýzy („kanibalismus“)
- sdílení výsledků na mapě a jejich následné zanesení do prezentací nebo nabídek
Jak to funguje?
Ve zkratce takto:
Každý uživatel aplikace GeoMarketing může vytvářet vlastní projekty, které nazýváme obohacené mapy, ty potom může sdílet se svými kolegy. Obohacená mapa se může skládat z libovolného počtu vrstev. Aplikace poskytuje svobodu ve výběru stylu samotné mapy a použitých vrstev. Je možné vrstvám přiřazovat styly podle jejich atributů. Aplikace dále umožňuje shlukování bodů a tvorbu heat map..
Chcete vidět GeoMarketing na živo?